Kim, E., & Han, S. (2023). Investigating the digital health acceptance of Korean baby boomers: Comparative study of telemedicine and wearable healthcare devices. Health Policy and Technology, 12, 100727.
Park, J., & Han, S. (2023). Investigating older consumers’ acceptance factors of autonomous vehicles. Journal of Retailing and Consumer Services, 72, 103241.
한세미 & 김은혜 (2022). 베이비붐 세대의 비대면 진료에 대한 수용행동 연구. 인문사회21, 13(6). 1-14.
전하제, 박서현, 박채림, 신영채, 박세연, & 한세미. (2022). 대학생의 비대면 진료 수용의향에 관한 연구: 사회인지이론과 기술수용모델을 중심으로. Journal of Digital Convergence, 20(2), 325-338.
Kim, E., & Han, S. (2021). Determinants of continuance intention to use health apps among users over 60: A test of social cognitive model. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(19), 10367.
한세미, & 김은혜. (2021). 수도권 노인의 일상생활 경험이 자원봉사 활동에 미치는 영향. 슈퍼비전과 실천연구, 6, 65-83.
강형곤, 한세미, 김은혜, & 정우식. (2020). 헬스케어 웨어러블 기업의 베이비붐 세대 수용 증진 방안에 대한 연구. 기업경영연구, 27(4), 129-144.
김예원, 한세미, & 김기성. (2018). 중고령층의 디지털헬스케어 서비스 사용의도 결정요인에 관한 연구. 정보사회와 미디어, 19(3), 1-23.
권준현, 한세미, 김숙응, & 김은혜. (2018). 한중 50 대와 20 대의 소비가치 비교연구를 통한 제품 및 서비스 콘텐츠 개발 방향 탐색. 한국콘텐츠학회논문지, 18(12), 1-13.
Bae, H., Jo, S. H., Han, S., & Lee, E. (2018). Influence of negative age stereotypes and anti‐aging needs on older consumers’ consumption‐coping behaviours: A qualitative study in South Korea. International Journal of Consumer Studies, 42(3), 295-305.
Lee, E., & Han, S. (2017). Mobile service consumption values: an exploratory mixed-method study. Information Technology and Management, 18(4), 253-264.
Lee, E., and Han, S. (2015). Determinants of adoption of mobile health services. Online Information Review, 39(4), 556-573.
Lee, E., Han, S., and Chung, Y. (2014). Internet use of consumers aged 40 and over: Factors that influence full adoption. Social Behavior and Personality, 42(9), 1563-1574.
Kim, Y. J., Han, S., and Lee, E. (2014). The role of trust in online shopping malls: Different types of trust and how they affect consumer intention. International Journal of Electronic Commerce Studies, 4(2), 355-358.
Jeong, H., Han, S., and Lee, E. (2014). The role of psychological burden in mature consumers to adopt the Internet. International Journal of Electronic Commerce Studies, 4(1), 135-138.
Lee, E., Han, S., Nam, H. U., and Rho, J. J. (2013). Building capabilities via suppliers’ effective management of relationships. Industrial Marketing Management, 42(5), 805-813
이의훈 & 한세미 (2010). 노인부양활동에 있어 Information Technology 의 보완 역할에 관한 탐색적 연구: 노인부양자의 욕구를 중심으로. 한국노년학, 30(1), 159-177.
장정헌, 한세미, & 김기주 (2016). 시니어소비자의 라이프스타일에 따른 매체 이용과 구매력에 관한 탐색적 연구: 종합편성채널 이용을 중심으로. 한국언론학회 봄철 정기학술대회
Han, S. and Lee, E. (2014). Determinants of satisfaction and continuance intention of mobile health. 마케팅통합학회 추계학술대회
Han, S., Lee, E., and Jeong, H. (2014). How stressors and motives lead on Social Networking Service (SNS) and life satisfaction of baby boomers and older SNS users. 한국유통학회 춘계학술대회
이의훈 & 한세미 (2008). 기술융합서비스의 시장 이해를 위한 다 분야 학제 간 approach: u-Health를 중심으로. 한국소비자학회 춘계학술대회
Han, S., Lee, E., and Kim, J.M. (2007). Exploring care givers’ desires for their older counterparts toward the advanced Information and Communications Technology with market oriented approach. International Conference on electronic Business
Kim, J.M., Lee, E., and Han, S. (2007). Use value-driven approach in Information and Communication Technology service development. International Conference on electronic Business
Han, S., Lee, E., You, H.R. and Lee, G.S. (2006). Critical values influencing the use of next generation wireless communication service as care provider for older people. Proceedings of International Ubiquitous Convergence conference, 140-145